הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> לימודי שוק ההון >> הסוחר הטוב ביותר

הסוחר הטוב ביותר

מיהו הסוחר הטוב ביותר ?

מי בנינו לא נכח בשיחת סלון טיפוסית והתפאר בהצלחותיו כסוחר מדהים בבורסה? אבל כשמדברים במונחים של הסוחר הטוב ביותר צצות כל מיני שאלות הקשורות בעצם הגדרת המונח הסוחר הטוב ביותר. על פי אילו פרמטרים ניתן למדוד מיהו הסוחר הטוב ביותר ? אז בואו נצא ממספר הנחות יסוד וננסה להגיד כיצד ניתן קבוע מיהו הסוחר הטוב ביותר:

1.      חייבים להשוות בין הסוחרים בדיוק באותם תנאי שוק. ביצוע בדיקה בתנאי שוק שונים עלולה לעוות מאוד את התמונה כיוון שבדרך כלל השוק מהיר הרבה יותר בתנאי פאניקה וירידות ואילו בתקופות של עליות (שוק שורי) השוק נוטה להתנהל בתנודתיות נמוכה יותר.

2.      חייבים לקבוע קריטריונים ברורים למכשירים הפיננסיים שבהם נעשה שימוש בזמן ההשוואה. לא הגיוני להשוות נתונים שמושגים ע"י סוחרי אופציות או מט"ח מול נתונים של סוחרים מניות או אג"ח. כלומר המכשיר הפיננסי חייב להיות בדיוק מאותה משפחה.

3.      אין ספק שחייבים לבצע מדידה כאשר הסוחרים יוצאים להשוואה עם כיס התחלתי זהה. במידה ו"עומק הכיס" לא זהה נוצר יתרון משמעותי לסוחר עם הכיס הגדול יותר.

אז אחרי שהגדנו את הכללים הבסיסיים ניתן לקבוע מספר קריטריונים שבעזרתם ניתן לקבוע מיהו הסוחר הטוב ביותר :

1.      יש הטוענים שהסוחר הטוב ביותר הוא זה שמצליח להפיק מהשוק הכי הרבה כסף.

2.      יש הטוענים שהסוחר הטוב ביותר הוא זה שמפיק את אחוזי הרווח הגבוהים ביותר .

3.      יש הטוענים שהסוחר הטוב ביותר הוא דווקא זה שמפיק רווחי הון בסטיית התקן הנמוכה ביותר (בסיכון הנמוך ביותר) כלומר אם סיכנת 100,000 ₪ והרווחת 2000 ₪ חשוב לוודא שבדרך להשגת הרווח ההפסד המקסימלי בעסקה הנתונה הושג תוך ירידה של סכום כספי קטן ככל האפשר.

4.      יש הטוענים שהסוחר הטוב ביותר הוא זה שידע לתזמן את העסקה שלו באופן המושלם ביותר כלומר להשיג את אותו הרווח בזמן המינימלי (הקצר ביותר).

ניתן באמת  לראות שישנם קריטריונים רבים להגדרת הסוחר הטוב ביותר אך אני טוען שמבחינתי הסוחר הטוב ביותר הוא לא זה שמפיק את הרווח הגדול ביותר במהירות הגדולה ביותר, או את סכומי הכסף הגבוהים ביותר או את אחוזי הרווח המרשימים ביותר. מבחינתי הסוחר הטוב ביותר הוא זה שמצליח לשרוד עם רווחים נאים לאורך כמה שיותר זמן. כי בסופו של דבר הפרמטר החשוב ביותר הוא העיקביות. אחרת מה זה חשוב אם הרווחת הרבה מאוד כסף לאורך חודשיים-שלושה ולאחר מכן הפסדת את הכל. עיקביות היא שם המשחק כשמדובר בסוחר הטוב ביותר.

 

מיהו הסוחר הטוב ביותר | הסוחר הטוב ביותר | THE BEST TRADER | מאמרים שוק ההון

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

ניווט בקטגוריה זו

סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.