הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר ממונף >> חוזיים עתידיים - סחורות

חוזיים עתידיים - סחורות

מחפש קורס חוזים עתידיים (סחורות) ? לחץ כאן

לצפייה במדדים של חוזים עתידיים על סחורות לדוגמא ציטוט חוזה עתידי סוכר לחץ כאן חוזים עתידיים

 

חוזה עתידי – הוא התחייבות בין שני צדדים לאספקת נכס בסיס כלשהו (נפט, סוכר, תירס, מדדי מניות, מטבעות וכו') – במחיר ובמועד הנקבעים מראש.

חוזה עתידי מגדיר במפורש את יחידת המידה לסחורה הנקובה לפי משקל / נפח / כמות וכו'. אורך חיי החוזה הינו לתקופה של 3 חודשים משקיע / סוחר המעוניין לחדש את החוזה לצורכי ספקולציה צריך לסגור החוזה בטרם יפקע ולקנות חוזה חדש. למעשה רוב רובם של הסוחרים בחוזים עתידיים אינם מבצעים פעולות ע"מ לרכוש או למכור את הנכס באופן פיזי אלא בעיקר לצורכי מסחר ספקולטיבי,

אולם ישנם גם לא מעט סוחרים (יצרנים / צרכנים / חברות ומפעלים) אשר מבצעים פעולות שמטרתן היא גידור סיכונים וניטרול החשיפה לשינויים בשווי הסחורות. תחומי המסחר בחוזים עתידיים רחבים מאוד. כיום ניתן לסחור בחוזים עתידיים על מטבעות, מדדי מניות, ריביות, אגרות חוב, וסחורות מתחומים רבים ושונים. בדומה למסחר במטבעות גם המסחר בחוזים עתידיים מתאפיין במינוף. הסוחרים לא נדרשים לבטחונות עבור כל שווי העסקה אלא רק עבור אחוז קטן ממנה. סימול חוזים עתידיים מצויין ב-4 אותיות. שתי האותיות הראשונות מהוות למעשה את הקיצור באותיות של הסחורה (לדוגמא: CL = קיצור של CRUDE OIL = נפט, AL = קיצור של ALUMINUM = אלומיניום וכו'). התו השלישי מייצג את חודש פקיעת החוזה F,G,H,J,K,M,N,Q,U ,V,X,Z << ינואר והתו הרביעי (האחרון) היא ספרה המייצגת שנת פקיעת החוזה. לפיכך חוזה למסחר על האלומיניום שפקיעתו בחודש פברואר 2009 סימולו יהיה ALG9.

כאמור בעצם רכישת החוזה אנו מתחייבים לשלם סכום מסויים ולקבל תמורתו כמות מוגדת בתאריך מוגדר. הכמות משתנה בין תחום לתחום (שהרי לא ניתן להגדיר יחידת מידה אחת לחוזה על מדד שתיהיה אותה יחידת מידה לחוזה על הסוכר).

 

 

אם ניקח לדוגמא את החוזה על הנפט - הוא נמדד ביחידת מידה שנקראת לוט (שווה ל-1000 חביות נפט). לפיכך רכישת חוזה אחד של נפט דינו כרכישת 1000 חביות נפט, ומכאן שאם מחירה של חבית נפט עלה לאחר שרכשנו אותה מ-100$ ל-105$ הרי שהרווחנו 5$ * 1000 חביות - כלומר 5000$. (יש לזכור שהעסקאות נעשות במינוף ובכדי לפתוח חוזה אחד על הנפט נדרש להעמיד בטחונות [מרג'ין] בשווי כ-6500$ בלבד- כך שהרווח באחוזים הוא עצום).

NOTICE DATE - זה התאריך שמממנו והלאה סוחר שמחזיק בחוזה מסתכן במשלוח פיזי של הסחורה.

המסחר בחוזים עתידיים מתאפיין ברמת אמינות גבוהה מאוד הכוללת פיקוח הדוק של רשויות המוסמכות לכך. כל עסקה בחוזים עתידיים נרשמת בבורסה שבה נסחר החוזה כך שלברוקר אין אפשרות ואין אינטרס לעמוד מול הלקוח.

שוק החוזים העתידיים הוא מהשווקים המשוכללים בעולם, היקפי המסחר בחוזים עתידיים הם אדירים ובעקבות התחרות הרבה - עלויות המסחר בחוזים עתידיים נחשבות לנמוכות במיוחד והן נקובות בדולרים עבור כל חוזה.

כאמור, המסחר בחוזים עתידיים נחשב לספקולטיבי במיוחד עקב השימוש במינוף האגרסיבי. אז, נכון שיש אפשרות להקטין במעט את החשיפה ולפתוח עסקאות בהיקף נמוך יותר אם מבצעים עסקות על "חוזה מיני" אולם למרות זאת מסחר בחוזים עתידיים מיוחד לסוחרים האגרסיביים שבינינו או לאלו שמשלבים רכיב ספקולטיבי בתיק בהיקף שולי ומדוד מתוך תיק ההשקעות מתוך הבנה שטעות במסחר או עסקה מופסדת עשויה לגרום לנזק משמעותי לתיק ההשקעות.

הסוחרים המתוחכמים יותר יודעים שניתן לבצע עסקות המקבילות למסחר בחוזים עתידיים באמצעות שימוש באופציות בלבד. עסקאות מהסוג הזה נקראות "חוזה סינטטי". בעת פתיחת עסקה מסוג "חוזה סינטטי" מחקה הסוחר את התנהגות החוזה ע"י שילוב פוזיציה בעלת 2 אופציות בלבד. לשם הדוגמא, אם הסוחר מעוניין לחקות עסקת לונג ממונפת על מדד ה-אס.אנד.פי. 500 הוא יכול לבצע זאת ע"י רכישת אופציית קול (CALL) על תעודת הסל SPY (תעודת סל המחקה את התנהגות מדד האס. אנד. פי. 500) ובמקביל גם למכור אופציית פוט (PUT) על תעודת הסל SPY. כך נוצר חוזה סינטטי שבו עליה במדד תניב לסוחר רווח בלתי מוגבל וירידה במדד תסב לסוחר הפסד כמעט בלתי מוגבל (שהרי באופן תיאורטי המדד יכול לרדת "רק" 100% ולכן לא נאמר בלתי מוגבל). ובכן, מדוע "מתוחכמים יותר" בוודאי תשאלו, משום שאותו סוחר שמעוניין להיחשף לעסקת לונג יכול להיחשף ללונג ע"י רכישת אופציית קול בלבד ובכך ליצור מצב שבו במקרה של עסקה כושלת ההפסד יהיה מינורי משום שהוא לא מכר אופציית פוט.

 

 

בסט טריידר מציעה לקהל לקוחותיה שירותי ברוקר אמריקאי - מפוקח, מהגדולים בעולם, עם מערכות מסחר איכותיות ומשוכללות, חדר מסחר ע"י דילרים דוברי בעברית (שירות הניתן ישירות מישראל) וכל זאת בעלויות מסחר מהנמוכות בעולם: 1.5$ לחוזה לכל כיוון + עלויות בורסה.

 

 


חוזים עתידיים על סחורות מבית פורקס פרוז, הפורטל למסחר במט"ח.


 

 

 

גולשים שביקרו בדף זה ביקרו גם בדפים: חוזים צמודים על מניות ומדדים CFD's, מילון שוק ההון

 

תגיות: ציטוט חוזה עתידי סוכר, חוזה עתידי, חוזים עתידיים

 

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.