הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> לימודי שוק ההון >> מילון שוק ההון >> אג"ח - סוגי אגרות חוב

אג"ח - סוגי אגרות חוב

אג"ח  – אגרת חוב (BOND) הינו מכשיר פיננסי המשמש בבנית ההשקעה הסולידית. אגרת חוב היא כתב התחייבות של מנפיק האגרת לשלם "הלוואה" לבעלי האגרת במועד ובסכום הנקוב בה. (מנפיק איגרת החוב מקבל את הסכום הנקוב באיגרת מרוכש האיגרת מראש, ומתחייב לשלם את הסכום הנקוב, בתוספת ריבית, במועד מאוחר יותר.)
אג"ח נסחרות בבורסה, ניתן לקנות ולמכור אותן ללא כל קשר למועד פרעון "ההלוואה".
היות והאגרת נסחרת בבורסה לני"ע חלים שינויים בשוויה לאורך תקופת חייה ועל כל הסוחרים עשויים ליצור רווחים / הפסדים גם בתקופת הסחירות שלה וזאת בהתאם לשינויים הנגרמים לאורך חיי "ההלוואה" (שינויים בריביות, שינויים בכושר פרעון של הגוף המפיק וכו').

אגרות החוב מתפלגות למספר רב של מסלולי פרעון שונים: צמודות מדד/מט"ח, בריבית קבועה / בריבית משתנה, לתקופה קצרה (שנה) או ארוכה (עשרות שנים) וכו'.

 

אג"ח מדינה / אג"ח ממשלתית - אגרת חוב אותה מנפיקה ממשלת ישראל. זוהי למעשה הלוואה של ציבור המשקיעים לממשלה. ההון המגויס מהווה בד"כ חלק מהתקציב הממשלתי. האגרת נסחרת בבורסה בדיוק כמו יתר אגרות החוב. אגרות החוב הממשלתיות מתחלקות ל-4 סוגים: שחר, גליל, גלבוע וגילון.  לפירוט על סוגי האגרות ניתן לקרא ביתר דפי מילון זה.


אג"ח קונצרנית / אג"ח חברות אג"ח המונפקת ע"י חברה. נהוג שאגרות חוב קונצרניות מקבלות דירוג ע"י חברות דירוג האשראי. חברות המקבלות דירוג גבוה נחשבות לבעלות סיכון נמוך ובהתאם לכך נגזרת גם התשואה על האגרת.


אג"ח בעל דירוג גבוה AAA יחשב לכזה שהסיכון למחזיק בו הוא נמוך היות ויכולות הפירעון של החברה המנפיקה הינן יכולות גבוהות – ולכן הריבית על אגרת זו תיהיה נמוכה.

להרחבה בנושא דירוג חברות - דירוג אג"ח


אג"ח זבל נחשב לאג"ח שבה התשואה לפידיון גבוה מאוד (מעל 15%), וזאת בעיקר בגלל הסיכון הגבוה. (יכולות הפידיון של האגרת ע"י החברה המנפיקה ככל הנראה נמוכות).


אג"ח להמרה איגרת חוב קונצרנית שאותן ניתן להמיר לנכס אחר (לרוב מניות רגילות של החברה שהוציאה את האיגרות) כשהעסקה משתלמת מבחינה כלכלית. אג"ח מסוג זה ניתן להמרה על פי יחס המרה שנקבע מראש. יחס ההמרה קובע את כמות האג"ח שאפשר להמיר במניה אחת.

 

אג"ח מדינה -גילון - אג"ח ממשלתית לא צמודת מדד בריבית משתנה על בסיס תשואת מק"מ. הריבית באגרת זו משולמת פעם בחצי שנה. תשלום הקרן מתבצע רק בסוף התקופה. אורך חיי אגרת חוב מסוג גילון - עד 10 שנים.

אג"ח מדינה- גליל - אג"ח ממשלתית צמודת מדד בריבית קבועה. תדירות תשלומי הריבית באגרת זו - פעם בשנה. הקרן לרבות ההצמדה משולמים בסוף התקופה. אורך חיי אגרת חוב מסוג גליל עד  20 שנה.

אג"ח מדינה – גלבוע - איגרת חוב ממשלתית הצמודה לדולר.

הריבית משתנה עפ"י ריבית הליבור לחצי שנה. תדירות תשלומי הריבית פעם בחצי שנה. הקרן משולמת בסוף התקופה. אורך חיי אגרת חוב מסוג גלבוע הינוע עד 7 שנים

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

ניווט בקטגוריה זו

סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.