הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מאמרים שוק ההון >> מה עדיף? לנהל את כספנו דרך חברת השקעות או דרך יועץ ההשקעות בנק? מאת ורדן בית השקעות

מה עדיף? לנהל את כספנו דרך חברת השקעות או דרך יועץ ההשקעות בנק? מאת ורדן בית השקעות

כיום, בשנת 2014, סביבת הריבית המאוד בעולם ובמשק הישראלי נמוכה מאוד. רובנו יודעים זאת אך מתחילים להרגיש בכך כשהריבית המתקבלת על תוכניות החיסכון החדשות אינן מניבות כמעט שום ורדן בית השקעותדבר ובגין היתרה בעו"ש אין בכלל על מה לדבר. יתרה מכך, האינפלציה, עומדת כל כ 2.2% בממוצע בעשר השנים האחרונות וכך יוצא בעצם מצב שאנו מפסידים ריאלית כסף כל הזמן!

 

לאחרונה, כתוצאה מסביבת הריבית הנמוכה והאינפלציה הנוגסת בכסף שלנו, מרבית האנשים שיש להם כספים נזילים, אינם רוצים לסגור את כספם בפיקדונות קצרי מועד (פק"מים) ותוכניות חיסכון משתי סיבות;

1.      תוכניות אלו שהבנקים מציעים הינם לטווח ארוך ולא נזילות.

2.      גם אז, בסופו של יום האינפלציה אוכלת את כל הריבית ולכן תוכניות אלו לא מניבות תשואה מספקת.

פועל יוצא מכך שמי שרוצה לקבל תשואה על כספו ושכספו יעבוד עבורו צריך להשקיע בניירות ערך (קרנות נאמנות, תעודות סל, אג"ח ומניות) בבורסה שם ניתן לקבל על הכסף שלנו הרבה יותר.

 

הדרך הקלה ביותר להשקיע דרך הבורסה היא בעזרת יועץ השקעות בבנק. אך השאלה היא למה? האם זה חוסר ידע? פחד? היעדר אלטרנטיבות? לא אוהבים לעשות שינוי? או סתם אין לכם זמן להתעסק בזה?

השקעה דרך היועץ בבנק משולה לכך שאנו "מפקירים" את השקעותינו בידי יועצי ההשקעות בבנק.

 

למה "מפקירים"?

מסיבה מאוד פשוטה, יועץ ההשקעות אינו מסוגל לבצע שינוי דינאמי בתיק מאחר ואין לו את האישור לכך (היועץ כשמו כן הוא, יועץ. והוא מחויב לקבל את אישור הלקוח לביצוע פעולה), גם אם הוא מזהה הזדמנות בשוק (בפועל "ההזדמנות שהוא מזהה היא קבלת דף הנחיות מהמטה הכללי בבנק בתחילת יום עבודתו מה למכור ומה לקנות), מעבר לכך לכל יועץ יש למעלה מ-400 לקוחות בטיפולו ולעיתים קרובות אף הרבה יותר. תארו לכם כמה זמן לוקח עד שהוא מתקשר לכל לקוח בכדי לקבל את אישור פעולת הקניה\המכירה? ניצול ההזדמנויות בשוק ההון זה עניין של שניות ספורות. לכן, ברור מעל לצל כל ספק שאין באפשרות יועץ השקעות בבנק להיות דינאמי בשוק, למקסם רווחים בעליות ולמתן הפסדים בירידות.

 

הכיצד היועצים בבנק מייעצים ללקוחות הבנק?

 בד"כ הכי נוח ליועץ ההשקעות בבנק לקנות ללקוחותיו קרן נאמנות אשר הוא גם מקבל עליה עמלת הפצה מהגוף שמנהל את הקרן וגם אין לו צורך לבצע שינויים דחופים מאחר ולכל קרן נאמנות יש את מנהל הקרן שלה. הבעיה היא, שקרנות הנאמנות הם בעצם מסלול כללי אשר אינם מפרידות בין לקוח ללקוח בין אם הוא בן 25 ואוהב סיכון לבין פנסיונר בן 70 שונא סיכון. אין הפרדה, הקרן קונה לכולם אותו דבר ומוכרת לכולם אותו דבר. גם בקרנות הנאמנות אי אפשר להיות דינאמי! הקרנות הם תעשייה המגלגלת כיום מעל 250 מיליארד ₪ ומהוות בעצם את הדלת האחורית של בתי ההשקעות הגדולים ללקיחת דמי ניהול גבוהים ולעיתים אף כפולים מהלקוחות. אז למה בעצם לשלם דמי ניהול לקרנות הנאמנות כאשר אין בעצם אף אחד שמנהל לכם את החשבון על פי המאפיינים שלכם לרבות הצרכים וציפיותיכם?

 

בית השקעות- לא לפחד כלל

יכול להיות, שאנשים מפחדים מבתי השקעות ומעדיפים להשאיר את כספם בחשבון הבנק שלהם. בגלל זה הם נתונים לחסדיהם של יועצי ההשקעות בבנק. מרבית האנשים אינם יודעים שבתי ההשקעות מנהלים את כספי לקוחותיהם בחשבון הבנק שלהם. כלומר, הכסף נשאר בשליטה מלאה של הלקוח בחשבון הבנק שלו ובית ההשקעות מקבל בסך הכל ייפוי כוח לקנות ולמכור ניירות ערך כשהלקוח יכול לעקוב כל העת דרך חשבון הבנק על פעילות בית ההשקעות והביצועים בחשבון הבנק.

מעבר לכך, מנהל ההשקעות בונה מדיניות מותאמת אישית עם הלקוח בתחילת העבודה ופועל בהתאם למאפייני הלקוח כך שהניהול הוא אישי ודינאמי. בסופו של יום, קיימים הרבה מאוד הבדלים בין היועץ לבין ניהול דרך בית השקעות ביניהם מקצועיות, אחריות לפעולות, סביבת העבודה ועוד, כאשר ההבדל העיקרי הוא במתן ייפוי הכוח למנהל ההשקעות בבית השקעות מקצועי שאשר זוהי פעילות הליבה שלו ובעצם פעולה זאת מקנה לו את היכולת להיות דינאמי בשוק.

אם עדיין לא שוכנעתם, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של ורדן בית השקעות בוטיק ולהמשיך לקרוא עוד על ההבדלים בין היועץ בבנק לבית השקעות.

 

-נכתב ע"י אוהד גלאון מטעם ורדן בית השקעות.

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

ניווט בקטגוריה זו

סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.