הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 21.11.2012- מאת משה שלום FXCM

סקירת מט"ח יומית 21.11.2012- מאת משה שלום FXCM

הבלתי צפוי, ועדכון על הדולר-שקל

כאשר באנו לעבודה היום, ראינו התגשמות של כמה דברים ממש לא צפויים. ברמה המקומית, נשאר עדיין המבצע בעזה כעניין פתוח לחלוטין. כל יום אתמול שכנעו אותנו, שהנה אוטוטו, מתגבש הסכם הפסקת אש בינינו לבין החמאס, אשר ייתן לנו שנים של שקט, וייתן להם את מה שהם רצו מלכתחילה: פתיחה הסגר ההרמטי סביבם.

פתיחת מעבר רפיח, ואפילו הרמת הסגר הישראלי, הוזכרו כנקודות שהם כנראה יקבלו בהסדר. אבל, משום מה, הבלתי צפוי הגיע, ואפילו השילוב היפה שבין הגעתה של מזכירת המדינה האמריקאית, והכבוד שרצינו להעניק לנשיא המצרי (בקיום הבטחתו לגבי ההסכם עוד אתמול), כל אלו לא הצליחו להביא לסיום העניין.

האם הבלתי צפוי הזה משבש את המהלך החיובי במניות, או את המהלך היורד בדולר? לא. שניהם ממשיכים בינתיים להתנהל כאילו הכול ידוע מראש. כנראה שבלתי צפוי גדול יותר, בדמות של פעולה קרקעית שלא הייתה אמורה לקרות, הוא זה שיכול להשפיע על שוקי ההון שלנו. והפיגוע בת"א רק מחיש את הבלתי צפוי הזה.

בצד העולמי ראינו אתמול הורדת דרוג של כלכלת צרפת, נאום די מבהיל של בן ברננקי לגבי הצוק הפיסקאלי, ועיכוב מטריד בעזרה ליוון. כמו שכתבתי כאן בעבר, העזרה הזו מורכבת בעיקרה מתשלום לבנקים, ולכן היה אלמנט גדול של "לא צפוי" בעניין זה. ולמרות כל זה, האירו מתגבר על תגובתו הראשונית וחוזר לעלות לכיוון השיא האחרון.

כאשר אנו רואים כל כך הרבה בלתי צפוי שלילי, לא משפיע, עלינו להיות זהירים לגבי ההנחה שאנו מבינים את מה שקורה. יש כאן כוחות גדולים שחושבים שראלי סוף השנה כבר החל, ושכדאי כבר עכשיו לתפוס כסא מוקדם להצגה הזו. לי עוד חסר קצת אלמנטים טכניים חיוביים מאשרים לכך, אבל העוצמה שבחוסר התגובה לחדשות הרעות מעורר התפעלות. 

 

גרף

 

התקווה לסיום המבצע בעזה, והפיגוע בתל-אביב, שיחקו תפקיד מנוגד בתנועתו של הדולר אצלנו.

אבל חוסר הוודאות שאותו פיגוע קשה יצרה, הצליחה בינתיים רק להחזיק את הדולר בעמדת המתנה.

בדרך כלל, כאשר יש אירוע פתאומי, שנתפס כבעל משמעות, על ידי השחקנים הקובעים בשוק, אנו רואים תנועה הרבה יותר אסרטיבית ואלימה.

שוקי ההון בעולם, העומדים עדיין בסימן חיובי של שבוע מסחר מקוצר בארה"ב (חג ההודיה),  תורמים גם הם את חלקם לכיוון היורד של הדולר המקומי שלנו.

כאמור, 3.912 היא עדיין הרמה החשובה:
שבירתה תכוון ל-3.884, 3.857, 3.840 ו-3.831.
במידה והיא לא תשבר הדרך עלה רצפוה ביעדים מעניינים סביב 3.941, ו-3.973.

 

 

בברכה ובהצלחה רבה,

משה שלום

 

ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל

ומנתח שווקים פיננסיים

 

אינני יועץ מורשה, אלא מנתח שווקים פיננסיים בלבד. מובהר ומודגש כי האמור באימייל זה אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע באימייל זה אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע באימייל זה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הכתוב - הינו על אחריות הקורא בלבד.

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.