הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 24.11.2011

סקירת מט"ח יומית 24.11.2011

ומה הם חשבו?

 

שיחת היום בשווקים היא כמובן כישלונה של הנפקת האג"ח הגרמני. כ-35% מן ההנפקה המקורית הייתה צריכה להימכר הרבה יותר בזול מן המתוכנן, וכך, עקב בכישלון, התשואות על ה-BUND עלו מעבר ל-2%.

 

תאמרו מייד 2%? כאשר איטליה מעל ה-7%? העניין הוא כמובן לא המספר אלא מהות האירוע. מה חשבו הגרמנים? שהם יוכלו לממן את עצמם בזול, לבד, ולאורך זמן בלתי מוגבל, בגלל המשכו של המשבר? (אוי, ריחות הקונספירציה מציפים שוב את האווירה....).

 

ובכן, השוק החליט שלא. מן הנקודה הזו בזמן, גם הגרמנים צריכים להיות "אטרקטיביים" לקוני האג"ח שלהם, ולא לצפות שהם יקנו הכול, בכול מחיר. האם זה יזיז את אנגלה מרקל לכיוון קיינסיאני יותר? שבו היא תרשה ל-ECB לקנות את מה שצריך, מתי שצריך, כדי לדחות את בעיית החוב לתקופה ארוכה קדימה?

 

האם זה יכוון אותה לכיוון אג"ח אירופי, שיאפשר למדינות כמו יוון, או איטליה, לממן את גרעונם בממוצע תשואות טוב יותר? התשובה לכך היא כן, ולא. לא מייד, אבל כן בעיקרון, כי עוד אירוע חשוב קרה כדי לקרב אותה לכיוון זה.

 

בעיני הממסד הגרמני, יש צורך בקביעת כללים חדשים, נוקשים הרבה יותר, עבור אלו החורגים מן המגבלות של Mastricht לפני שיהיה אפשר לפתוח את ברזי ההזרמה. אחרת, מה ימנע מן היוונים לסגור את הפער שלהם, מבלי לנקוט ברפורמות הכואבות?

 

היורו והדולר-שקל:

 

ברגעים אלו, היורו מצליח לעלות חזרה מעל רמת ה-1.34, ולייצר על ידי כך סיכוי של שבירת שווא לגבי מה שהיה אתמול. אזכיר ששבירת שווא מובילה לתנועה מהירה לכיוון השני, ולכן, אם זו תתגשם ביורו, והוא יוכל להתבסס מעל רמת ה-1.3440 שוב, השחקנים יסיקו שהסיכוי להגעה לדשדוש הקודם (1.3540), ויותר, הפכו לריאלים מאוד.

 

הדולר אצלנו קשוב לעניין זה, ומתחיל לתקן מטה לאחר ההגעה לסביבת ה-3.77 אתמול. אזכיר שוב שלמרות כל מה שראינו עד כה,מקומית ועולמית, הדולר-שקל עדיין לא הצליח להגיע לשיא של 3.80. במידה ו-3.71 תשבר מטה גדלים הסיכויים להמשך מטה משמעותי.

 

 

משה שלום

ראש מחלקת המחקר - FXCM

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.