הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 31.10.2012- מאת משה שלום FXCM

סקירת מט"ח יומית 31.10.2012- מאת משה שלום FXCM

הוראות במקום שוק, ועדכון על הדולר-שקל

 

גרף

 

מחר תיכנס לתוקף הוראה חדשה, מטעם האיחוד האירופי, האוסרת על קניית CDS כנגד אג"חי מדינה של מדינות הגוש, וזאת מבלי להחזיק נכס בסיס. כמו כן, ייאסר על מכירה בחסר, ללא כיסוי, (Naked Short Selling) של מניות, ואג"חים, של חברות, ומדינות אירופאיות.

לכאורה, מעשים הגיוניים ביותר: למה שיהיה אפשר "להמר" על כישלונה של מדינה? הגיוני שהכלי הזה יהיה מוגבל למטרתו המקורית והיא מטרתו גידור וביטוח בלבד. למה שיהיה אפשר לגרום לירידות בניירות פיננסיים, מבלי שיהיה אפשרות להלוות את הנכס? מבחינה מוסרית, אי אפשר להתווכח עם ההיגיון הנמצא מאחורי החלטות אלו. ד.א, מתנהל הרבה זמן ויכוח על ההעצמה של המשבר האירופי, שגרמו קניות אותם CDS (ביטוחים כנגד חדלות פירעון), ותופעות מכירות החסר, על המשבר הפיננסי בו אנו נמצאים.

הנקודה שאני מנסה להביא כאן היא שמחר, אנו רואים עוד שלב בהחלפת השוק בהוראה. טובה או לא טובה, אין זו הנקודה. עד לא מזמן השוק, ומשתתפיו, היו אלו אשר גרמו לפוליטיקאים להביט במראה, ולהבין את הבעיה שבה הם נמצאים. לעיתים, בברוטאליות (יוון), ולעיתים בנועם יחסי (איטליה, צרפת).

אירופה מהווה את הניסוי הראשון של מה שאמור לקרות לכל המדינות הנמצאות בבעיית החוב, ומה שקורה שם מאיר על העתיד בתחום זה. ומה הוא הכיוון: האדמיניסטרציה תמנע מן השוק החופשי להביע את דעתו. תחילה, באופן הגיוני, אבל אני צופה להמשך הרבה יותר גחמתי.

האם למשל נחזור לימים בהם לא יהיה אפשר להחזיק במתכות יקרות? האם יהיה מצב של איסור מוחלט על שורט של נכסים, שהמדינה תרצה בייקרם כמדיניות? נקודה למחשבה.

הדולק המקומי ממשיך את מהלכו מטה, כצפוי:

היום ראינו התפתחות נוספת בצורה של שבירה מטה של הגבול התחתון של התעלה העולה, אשר הכילה את כל תנועת המחיר מאז התחתית של 3.788.

נחזור כאן שוב על הסיבות לכך:
 
רגיעה גיאופוליטית, בחירות כאן, ובארה"ב, המהוות בטחון ליציבות עד תוצאתן, שוק מניות מקומי, ועולמי, עולים, ומצב של קניות יתר, שהיה צריך להיות מתוקן כלפי מטה.

רמות המחיר שבהן יש תמיכה כלשהיא, ושמהוות יעד להמשך הירידות נמצאות ב-3.859, 3.831, 3.811, וכמובן התחתית של 3.788.

אינני חושב שנגיע עד לאותה תחתית, אבל אזור ה-3.831 נראה כיעד מאוד הגיוני כרגע.

 

 

בברכה ובהצלחה רבה,

משה שלום

 

ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל

ומנתח שווקים פיננסיים

 

אינני יועץ מורשה, אלא מנתח שווקים פיננסיים בלבד. מובהר ומודגש כי האמור באימייל זה אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע באימייל זה אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע באימייל זה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הכתוב - הינו על אחריות הקורא בלבד.

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.