הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> לימודי שוק ההון >> מילון שוק ההון >> אופציה - סוגי אופציות

אופציה - סוגי אופציות

אופציה - חוזה המקנה למחזיק בו את הזכות לרכוש או למכור נכס מסויים (נכס בסיס) במחיר, כמות וזמן נקובים מראש. אופציה היא מכשיר פיננסי המיועד לתת בטחונות (דומה באופן מסויים לרכישת ביטוח), או להביא לרווחים ממונפים באחוזים גבוהים מאד. אופציה לרכוש נכס בסיס נקראת אופצית CALL ואופציה למכור נכס בסיס נקראת אופצית PUT . באם נעריך כי הנכס עשוי לרדת נרכוש אופציית PUT ואילו אם נעריך כי הנכס עשוי לעלות נרכוש אופציית CALL .

בעבר נהוג היה להשתמש באופציות בעיקר לצורך הגנה על נכסים (כמו בביטוח) אולם בשנים האחרונות עולה השימוש באופציות כמכשיר פיננסי ממנוף המיועד לצורכי מסחר ויצירת רווחים מהירים. בישראל נפוץ מאוד השימוש באופציות על מדד המעו"ף והמט"ח. נכסי הבסיס למסחר באופציות:
1. מדד ת"א 25 – (לפי שווי שער המדד הרציף מוכפל פי-100).
2. שקל/דולר - / שקל/יורו השער היציג של הדולר/יורו המחושב ע"י בנק ישראל, מוכפל פי-10,000 (דהיינו כל אופציה מגנה על 10,000$).
3. מדד הבנקים – (לפי שווי שער מדד הבנקים הרציף מוכפל פי-100).

4. מבחר מצומצם של מניות שהורדרו ע"י הבורסה לניירות ערך כגון: טבע, פועלים, לאומי, כיל ובקרוב יתווספו  מניות נוספות.

מעוניין להבין יותר את נושא מסחר באופציות מט"ח | מסחר באופציות מעו"ף.


מסחר באופציות נעשה ע"י סוחרים מקצוענים בעיקרו ע"י שימוש באסטרטגיות מובנות אולם רכישה לא זהירה ללא הגנות מתאימות עלולה להביא להפסדים כבדים.

 

האסטרטגיות הבסיסיות למסחר באופציות:

לנוחיותכם במסמך ה - PDF המצורף הסבר על האסטרטגיות הבאות: אסטרטגיית 90/10, אסטרטגיית מרווח עולה, אסטרטגיית מרווח יורד, אסטרטגיית קניית חוזה סינטטי, אסטרטגיית מכירת חוזה סינטטי, אסטרטגיית קניית פרפר, אסטרטגיית מכירת פרפר, אסטרטגיית קניית אוכף, אסטרטגיית מכירת אוכף.

 

אסטרטגיות לאופציות מעו"ף

 

אופציות "בתוך הכסף" / "מחוץ לכסף" –
אופציה "בתוך הכסף" היא אופציה שהערך הפנימי שלה חיובי. באופציית רכש ( CALL ) מדובר במצב שבו מחיר נכס הבסיס בזמן נתון גבוה ממחיר המימוש שלו. באופציית מכר ( PUT ) מדובר במצב שבו מחיר נכס הבסיס בזמן נתון נמוך ממחיר המימוש.

אופציה "מחוץ לכסף" היא אופציה שהערך הפנימי שלה שווה לאפס. באופציית רכש ( CALL ) מדובר במצב שבו מחיר נכס הבסיס בזמן נתון נמוך ממחיר המימוש. באופציית מכר  ( PUT )מדובר במצב שבו מחיר נכס הבסיס בזמן נתון גבוה ממחיר המימוש.

 

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

ניווט בקטגוריה זו

סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.