הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מאמרים שוק ההון >> הכרות עם עולם תעודות הסל החכמות והמורכבות בוול סטריט

הכרות עם עולם תעודות הסל החכמות והמורכבות בוול סטריט

אומרים שבאמריקה אפשר למצוא הכל, ממש כל דבר שאפשר לחשוב עליו וזה כולל גם את עולם תעודות הסל. אני מניח שרוב הקוראים מכיר מזמן את עולם תעודות הסל הסקטוריאליות. תעודות הסל שאוגדות סלי מניות מסקטורים ספציפיים כגון: מניות הפיננסים, חברות אנרגיה, חברות בניה, שרותים, חברות תרופות וכיוצא באלה אך לא כולם נחשפו עדיין לתעודות הסל החכמות (smart beta). אני מודה שהפעם הראשונה שנתקלתי באחת מתעודות הסל שמיד אציין כאן היתה ממש במקרה. אני פריק של מחקרים ונתונים, וקראתי על כך שפורסמו מחקרים שמראים כמה קל להכות את השוק אם קונים מניות "ספין אוף" (מניות של חברות בת שהופרדו מהחברה האם ומחולקות לבעליהן בדיוק כמו דיבידנד כספי (לכן זה נקרא גם דיבידנד בעין). לא אכנס כאן לסיבות שגורמות למניות אלו להכות את השוק רק אספר לכם שהתחלתי לחפש את אותן מניות. כמובן שחיפוש זה גזל ממני זמן רב וזה עדיין לא ענה על הכלל הראשון שלי לפיזור רחב. חשבתי איך אפשר גם לשלב בין מניות ספין אוף וגם לעשות זאת בפיזור רחב ולגמרי במקרה הבנתי שקיימת תעודת סל שעושה בדיוק את זה. הסימבול של התעודה: CSD (שם מלא: Guggenheim Spin-Off ETF) . כשתבחנו את התשואות ביחס למדדים המובילים בשוק תופתעו לגלות כמה קל פתאום להכות את המדד. בין  אחזקותיה העיקריות ניתן למצוא חברות מוכרות כגון: PayPal Holdings Inc וכן Hewlett Packard Enterprise Co. 


השוואת SPY  מול CSD  (גרף שנה אחרונה) 
השוואת SPY  מול CSD  (גרף שנה אחרונה) - קרדיט: YAHOO FINANCE


להשקיע כמו הגורואים ... בשלב הזה החיפוש אחרי תעודות סל חכמות שיעשו עבורנו את העבודה ויכו את השוק רק התעורר ואז חזרתי אחורה ונזכרתי שאחת הדרכים שמסייעות לי לרכוש מניות ולוכדות את הפוקוס שלי על מניות הן כאשר גורו נחשב או מנהל קרן גידור גדולה ונחשבת קונה מניה כלשהי בהיקף משמעותי מההון שלו או מהון הקרן. אבל מה עם פיזור ? הרי אני אוהב לקנות מניות של כמה גורואים ביחד ??? בדיוק לשם כך יש תעודות של חכמות... הראשונה שבהן מחזיקה  בסימובול: GURU (שם מלא: Global X Guru Index ETF) שבין אחזקותיה העיקריות ניתן למצוא חברות מוכרות כגון: Netflix Inc , JPMorgan Chase & Co, CBS Corp Class B, Apple Inc ועוד... והשניה (והפחות מוצלחת לדעתי) מחזיקה בסימבול: IBLN (שם מלא: Direxion iBillionaire Index ETF) .
השוואת SPY  מול GURU  (גרף שנה אחרונה) 
השוואת SPY  מול GURU  (גרף שנה אחרונה) - קרדיט: YAHOO FINANCE

 

על שיטת הבייבק ( Buyback ) של החברות שמעתם כבר ?  אחת הדרכים של חברות גדולות עם קופות מזומנים מרופדות להרוויח כשאין "מציאות" בסביבה (אין חברות שמהוות מטרה לרכישה במחיר סביר או בטווח הנראה לעין) היא לבצע רכישה חוזרת של המניות של עצמן ובכך להרוויח מעליית ערך המניות שאותן קנו ו/או להנות בעתיד מהחזר בדמות דיבידנד שמן שיחזור לקופת החברה בעתיד. יש כמובן עוד סיבות שמניות אלו מציגות עליה גבוה ביחס לשוק והן נעוצות בעיקר בפן הפסיכולוגי הכרוך בכך שהחברה שמבצעת רכישה חוזרת משדרת למשקיעים שהיא מביעה אמון בפעילות החברה ואף למעשה מצהירה בפועל שבעיניה היא ההשקעה הטובה ביותר שיש כרגע בסביבה. תעודת הסל המחזיקה במניות שמבצעות בייבק היא: PowerShares Buyback Achievers ETF והסימבול שלה הוא: PKW . וכעת נותר רק לבחון האם שיטת הבייבק מכה את השוק לאורך זמן. ההשוואה לפניכם:


השוואת SPY מול PKW  (גרף 5 שנים) 
השוואת SPY מול PKW  (גרף 5 שנים) קרדיט: YAHOO FINANCE

 

כל מי שפותח לעצמו עסק קטן (או גדול) או מי שמשקיע בחברות שואף להיות חלק מעסק שבו יהיה קשה מאוד להתחרות משום שכך הוא ישמר את רף הרווחיות גבוה ביותר לאורך זמן רב. המשקיע האגדי וורן באפט נוהג להשקיע בחברות מסוג זה תוך שהוא טבע את המונח "חפיר" סביב עסקיו שימנע את ממתחרים לתקוף את יתרונותיו היחסיים. כמו שאתם בוודאי מניחים גם לחברות עם "חפיר" עסקי יצרו תעודות סל. VanEck Vectors Morningstar Wide Moat ETF (MOAT) הוא שמה והסימבול שלה:   MOAT. בין אחזקותיה העיקריות של התעודה ניתן למצוא חברות כמו:
Twenty-First Century Fox Inc Class A-FOXA, Walt Disney Co       DIS-, Bristol-Myers Squibb Company- BMY,American Express Co -  AXP, Compass Minerals International Inc- CMP,Berkshire Hathaway Inc B -BRK.B, Wells Fargo & Co-  WFC,AmerisourceBergen Corp -   ABC, CBRE Group Inc-   CBG, Eli Lilly and Co LLY-

השוואת SPY מול MOAT  (גרף שנה אחרונה) 
השוואת SPY מול MOAT  (גרף שנה אחרונה) קרדיט: YAHOO FINANCE


יש עוד קבוצות רבות של תעודות סל / ETF  שיודעות לייצר תשואות בצורה חכמה כמו למשל: חברות שמחלקות דיבידנדים גדולים ועוד רעיונות השקעה נוספים. כמעט כל רעיון השקעה חכם שתחשבו עליו ככל הנראה כבר ניצוד ע"י חברות תעודות הסל והן יצרו מוצר מהסוג הזה. יחד עם זאת חשוב להבין שככל שהתעודות יהפכו למתוחכמות יותר הן עלולות לגבות דמי ניהול גבוהים יותר מה שעשוי לקזז או למחוק את תשואות היתר שהן מייצרות ולכן רצוי להתחשב גם בזה.

 

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא, וכן אין לראות בו כהמלצה לקנות ו/או למכור את ני"ע המוזכרים בו ו/או ני"ע אחרים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב עשוי לקנות, למכור, לייעץ או להחזיק, עבורו או עבור אחרים בניירות הערך המוזכרים בסקירה/כתבה.

 

תגיות: תעודות סל חכמות | תעודות סל מורכבות | תעודות סל שמכות את השוק | ETF | אי.טי.אף

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

ניווט בקטגוריה זו

סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.