הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 13.11.2012- מאת משה שלום FXCM

סקירת מט"ח יומית 13.11.2012- מאת משה שלום FXCM

אירו חזק או חלש, ועדכון על הדולר-שקל

בימים אלו של חולשה יתרה בכלכלה הגרמנית (ראו את ה-ZEW היום סביב -15), משתולל הויכוח על אירו: האם טוב יותר שהוא יהיה חזק או חלש? וזאת ממבט גרמני גרידא, כי עבור היוונים, והספרדים, התשובה ברורה מאליה.

מצד אחד, אירו חלש יעזור לייצוא, ולתחרותיות, של התעשייה הגרמנית דבר הדרוש מאוד בימים אלו של האטה כללית בעולם המפותח, והמתפתח גם כן. כאמור, אירו חלש יגרום לשיפור אותם גורמים כלכליים גם במדינות הדרום,  ובכך יעזרו לגרמניה לשמור על נתחי שוק גדולים, כבעבר, בתוך אירופה עצמה.

אירו חזק, לעומת זאת, טוב לשמירת כוח הקניה של הפנסיות, ושל הרנטות, אשר מהוות גורם מאוד חזק בפוליטיקה הפנימית הגרמנית. מדיניות האירו החזק נבעה מן הפילוסופיה של המלחמה באינפלציה, הן ברמת הבנק המרכזי, אבל גם ברמת הפרט, הבוחר בשמרנים (אנגלה מרקל) לצורך כך. די לראות את העלייה בפופולאריות של הקאנצלרית, כל פעם שהיא נראית כעומדת בפרץ, וכמתנה תנאים נוקשים ל"דרומיים העצלנים".

אבל האירו החזק הוא עכשיו גם גורם פוליטי כלל אירופי ומהווה את הסמן לכוחו של האיחוד, וליכולתו להמשיך להתקיים. וכך, הצד הכלכלי-יצרני (בעד אירו חלש) נתקל בצד הפוליטי (בעד אירו חזק), ואנו מקבלים את הגרוע מכל: התדרדרות של האירו בגלל הברברת של קובעי המדיניות. בקשר לכך נציין את מריו דראגי, אשר כאיטלקי, וכמנסה להשפיע סדרתי על גרמניה לפתוח קצת את המוסרות, לא נמנע מלהוציא הצהרות בכיוון של החלשת האירו.

האם ערכו של המטבע הפך להיות הנשק האחרון שלו להילחם בבונדס בנק? לא תשמעו על כך מילה כמובן, אבל ראו את המעשים, והשפעתם, ותשפטו בעצמכם.

 

גרף

 

הדולר שלנו ממשיך את מהלכו העולה, והגיע היום ליעד ביניים של 3.941, כאשר אין ממש סיבה לחשוב שהוא רוצה להפוך כיוון. האינדיקאטורים הטכניים, והמצב הגיאופוליטי המכוון להתלקחות ביטחונית בדרום, ובצפון, בו זמנית, רק עוזרים לדולר שלנו להמשיך את העלייה הזו.

הצבע האדום בבורסה המקומית גם היא תומכת בהמשך המגמה החיובית במטבע האמריקאי, ובכלל יש תחושה שהדולר הן בעולם והן בארץ מהווה עכשיו מקום טוב לחניית ביניים. כל עוד זה המצב אנו שואפים ליעדים גבוהים יותר, והם נמצאים כרגע סביב 3.941 (שוב), 3.953, 3.966.

במידה והמטבע יחצה מטה אחד מקווי המגמה היוצרים את התעלה העולה (נא ראו גרף 4 שעות מצורף) נניח שלפנינו שינוי שלילי, ולו רק זמני, למימוש של תיקון טכני. במקרה כזה של ירידה מתחת ל-3.912, הדולר יכוון ליעדים סביב 3.902 ו-3.884, כאשר שבירה של 3.884 מטה תהיה מאוד שלילית.

 

בברכה ובהצלחה רבה,

משה שלום

 

ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל

ומנתח שווקים פיננסיים

 

אינני יועץ מורשה, אלא מנתח שווקים פיננסיים בלבד. מובהר ומודגש כי האמור באימייל זה אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע באימייל זה אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע באימייל זה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הכתוב - הינו על אחריות הקורא בלבד.

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.