הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 16.11.2011 - מאת משה שלום FXCM

סקירת מט"ח יומית 16.11.2011 - מאת משה שלום FXCM

ה-40% לא ימנעו את הבלתי נמנע

 

כאשר ה-CDS Raiders תקפו את איטליה, כמעט מייד, לאחר "הפתרון" היווני, תמהתי על מקומה של ספרד בשרשרת המזון שלהם. האם הסדרה לא נבנתה מזמן, וזאת על ידי הליכה סדורה מן הקטן ועד הגדול? תחילה יוון המזערית (2% מן התל"ג האירופי) דרך פורטוגל, אירלנד, וספרד, ואז איטליה המשמעותית הרבה יותר, כמקפצה ליעד האמיתי ביבשת: צרפת?

 

 את יוון קיבלנו, אירלנד ופורטוגל כבר מקבלות עזרה על פי דרישותיה של ה-IMF, אבל איטליה לפני ספרד? הבעיות, והחולשה היתרה של המערכת הספרדית (בועת נדל"ן מאיימת יותר מכל מדינה אחרת באירופה על המערכת הבנקאית שלה, 21% אחוזי אבטלה רשמיים, ובעיקר 40% אחוזי אבטלה בדור הצעיר), היו צריכים לגרום לה להיות הטרף הבא.

 

לא חשבתי לרגע שיוותרו עליה, אבל סדר הדברים קצת הפתיע, ונבע לדעתי מן הטעות הקשה של ברלוסקוני להבין שתקופתו נגמרה. המשבר האירופי מתחיל להיראות כמו מנגנון הדחה של משדר ריאליטי.

 

ממה שראינו עד כה במשבר, כאשר מנהיג נבחר לא "מתאים" לתבנית (במעשיו) שה"שוק" רוצה, אג"חי מדינתו יראו חולשה, ויגיעו במהרה לאזורים המסוכנים בסקלת התשואות. 6-7% הפכו להיות הגבול העליון, שבו המדיה והפוליטיקאים רואים את נקודת ה"אל חזור", ושבה המכאניקה הפוליטית גורמת לשינוי הנדרש.

 

פפנדראו, ברלוסקוני מוחלפים, באירלנד ופורטוגל המנהיגים מתאימים לסטנדרד. ומה עם ספרד? לא היה טעם עד עכשיו לתקוף אותה, כי הרי הבחירות ממש בפתח (תחילת דצמבר) וברור שהסוציאליסטים יפנו את הזירה.

 

אבל, אזהרה קטנה לממשל שאמור להגיע לא תזיק אף פעם, וכך קיבלנו אתמול והיום אג"חים ספרדים יורדים, ותשואות יקרות מתמיד. הצורך הספרדי לגייס כספים בקרוב, עוזר גם הוא ל"קובעי המדיניות האמיתיים" להבהיר להנהגה השמרנית העתידית של המדינה, "מה יכול לקרות".   

 

בחזית הנכסים:

 

ירידה ל-1233, עלייה ל-1261, חזרה ל-1237, זו התנודתיות שאנו חווים במניות (חוזה ה-S&P500) במשך יום וחצי. תשואות שנתיות מושגות בחצאי ימים. זה שאנו חייבים להכיל כאשר אנו מתעסקים בלקיחת עמדה, בזמני משבר מתגלגל. מהותית לא משתנה דבר (דשדוש לקראת פריצה מעלה כתסריט הסביר ביותר).

 

היורו הוא הצלע החלשה כאן, ואין ספק שמה שקורה באיטליה, ועכשיו בספרד מערער חזק את בטחון השחקנים. למרות זאת, 1.33 מהווה עדיין את הגבול התחתון לאופטימיות, כי שם יש את רמת הפיבונצי 78.6% שהמטבע הזה אוהב כל כך. האלמנט האופטימי ביותר לגבי המטבע הזה טמון כמובן בפסימיות הקיצונית הקיימת בו.

 

תבנית הפסגה הכפולה מתקשה להתגשם. הבסיס ב-1750-60 עומד איתן, ואם בסיס זה לא ישבר, יעדי הזהב יהיו כלפי מעלה, ביחד עם קומפלקס הסיכון. כמו שציינתי קודם, ניתן להסביר את שני הכיוונים בנכס זה, כי הוא משמש לעיתים כמפלט, ולעיתים כנכס אנטי-דולרי.

 

השוני בשעות המסחר לא אפשר לשוק המניות המקומי ליהנות מן העליות בוול סטריט אתמול. למעשה, גם הדולר יצר פסגה גבוהה יותר מעל 3.74 עקב כך. כעת, כאשר הקורלציה חוזרת להתקיים בין השוק שלנו וזה השולט בנו מחו"ל, הדולר אצלנו חוזר בחוזקה ל-3.72.

 

משה שלום

ראש מחלקת המחקר - FXCM

 

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.