הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 22.11.2011

סקירת מט"ח יומית 22.11.2011

מה נותר להם לעשות?

 

אחרי כל מה שנעשה, ולא הצליח לפתור את הבעיה, מה בעצם נשאר לאירופאים לעשות? להפוך להיות אמריקאים כמובן. מה גרם לשוק האמריקאי להתהפך במרץ 2009? בזמנו הוסבר המהפך ההוא בעזרת שלוש גורמים עיקריים:

 

תחילה, הזרמה והדפסה ללא מגבלות מצד הפדרל רזרב. ה-Liquidity המפורסם (נזילות בעברית) הייתה ונשארה הבסיס לכל ניסיון הצלה.
 

שנית, יצירת קסם חשבונאי שבו ערכי הניירות שעל מאזני המוסדות הפיננסיים יחזרו להיות גבוהים ויפים. איך עושים זאת? על ידי שערוך לפי מודל ולא לפי שווי שוק כמובן.
 

שלישית, מעשה פיסקאלי (תקציבי) שבו הממשל הראה גם הוא את כוונתו לייצר תנופה של צמיחה וזאת בעזרת עבודות ממשלתיות (תשתיות, חינוך, וכו...).
 

ומה הנמשל האירופי?

 

ראשית, וזו ההתחלה המתחייבת, ה-ECB חייב להיות מוכן לשפוך כ-2 טריליון יורו לתוך התהום הזו.
 

שנית, את החוב המובנה במערכת הבנקאית המקומית, להפוך ל"מת" זמני בעל ערך פדיון עתידי וקבוע בספרים.
 

שלישית, שה-IMF, וכל החברים יהפכו תקליט: ממהלכי צנע מיידיים, לבקש מן המדינות לבצע מהלכים של רפורמות לטווח הארוך, בתוספת להפרטות, וכל מה שמגדיל את ההון של המדינות. יחד עם זאת, לקבל מימון נוסף מאותו בנק מרכזי, על מנת לייצר בסיס מחודש לצמיחה מינימאלית של הטווח הקצר.
 

כמו שניתן לראות, רוב המעמסה יושבת עכשיו על ה-ECB (כמו שישבה על הפד), וכאשר גרמניה תחליט להרשות זאת, נוכל לראות את התחלת ההקלה הרצויה.

 

יש לזכור תמיד: זו רק דחייה, ארוכה אמנם, אבל רק דחייה של הבעיה. רק מחיקה או שחיקה של החוב למימדים שבהם הצמיחה הטבעית תממן אותו, תהווה פתרון אמיתי וזה ממש רחוק עדיין, הן באירופה והן בארה"ב.

 

בחזית המקומית, ניתן לציין את הדולר אצלנו ממשיך את מהלכיו המדשדשים סביב 3.73, כאשר היורו בעולם דווקא מתחזק יפה. פסגה כפולה, באזור מחיר זה, ביחד עם סטייה שלילית עם אינדיקאטור ה-MACD, מנבא ירידה של המטבע לכיוונים שהזכרתי קודם: 3.65 לכיוון 3.55.

 

 

משה שלום

ראש מחלקת המחקר - FXCM

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.