הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 23.1.2013 - מאת משה שלום FXCM

סקירת מט"ח יומית 23.1.2013 - מאת משה שלום FXCM

אופטימיות מוזרה, ועדכון הדולר-שקל

שוק המניות הישראלי עולה היום חזק, אחרי לילה די מפתיע של תוצאות בחירות. ברור שלא כאן המקום להביע דעה ערכית על אותן תוצאות, אבל אין ספק שעליות בבורסה, במידה והן מבטאות משהו לגבי הכלכלה מקומית, הן עניין מוזר במקצת.

מן הקושי החדש, והבולט, העומד בפני בנימין נתניהו להרכיב ממשלה בלתי תלויה בגורמים המגיעים מן המחאה החברתית, נובע דבר אחד ברור: מדיניות הריסון, והעמידה ביעדי הגירעון, שניהם מתרחקים להם בצורה די בהולה. עכשיו, כאשר יאיר, ש"ס, שלי, האגודה, ואף בנט, חייבים לכאורה להיות, כולם או חלקם, חלק מן הפאזל הקואליציוני שלו, יכולתו להכביד על הציבור, בצורה משמעותית, פחתה פלאים.

ומאיפה הוא ייקח מיסים, וממי הוא יקצץ שירותים? מן העשירים, זה פופולארי, אבל לא כל כך מכניס, כי הם מיעוט, ולפי תפיסתו האידיאולוגית, הם יצרני מקומות העבודה. מן העניים? את הלימון הזה כבר סחטו, ברובו. ממעמד הביניים? את זה כבר קשה לעשות כמקודם.

וכך הגענו להסכם קואליציוני פוטנציאלי, עם הרבה כוונות טובות של רפורמות בדיור ציבורי, שוויון בנטל, וצדק חברתי (כולן שאיפות חיוביות מאוד, אבל ארוכות טווח), מול צורך מיידי לסתום חור של 40 מיליארד שקל. להזכירכם שהבחירות האלו הוקדמו בגלל חוסר היכולת של ראש הממשלה, הזה, להעביר את הגזירות שהוא רצה, וזאת עם הקואליציה ה"חלומית" שהייתה לו לפני הבחירות.

כאשר ראלי סוף השנה העולמי יסתיים, והרוח הגבית העולמית כבר לא תנשוף, אני חושב שהמהפך הדמוקרטי שחווינו אתמול יוביל לפסימיות קצת יותר מורגשת מאשר מה שאנו רואים היום בשוק ההון. בינתיים, כל אלו שמכרו לפני הבחירות חוזרים בגדול כי השמיים לא נפלו, ולא קיבלנו ממשלה על טהרת הימין הקיצוני והחרדים בלבד, תסריט שהיה חלום הבלהות של מי שעומד, ובוחן את ישראל, מבחוץ.

בכול אופן, כנראה שהתוצאה הישירה של הבחירות האלו יהיה שינוי אחד גדול (הרצוי על ידי הרבה מאוד אנשים בארץ): מדינה קצת פחות טובה במספרי המקרו, עם אזרחים המרגישים קצת פחות לחוצים בצבת של האי צדק החברתי. המידה של השינוי הזה ייקבע את עתידנו הכלכלי לטווח הארוך.

 

גרף

 

הדולר אצלנו הגיב היום במכירות גדולות, ובירידה גדולה, בהתאם לעליות היפות שראינו בשוק המניות המקומי. אין ספק שראלי סוף השנה שמתנהל מאז נובמבר של השנה הקודמת, מתחיל להאיץ, ולהתקדם יפה, כאשר עכשיו מאחוריו מתנהלת עונת דוחות חיובית למדי.

גוגול, יבמ, חברות כרייה, ובמיוחד חברות הקשורות לנדל"ן, כולן מדווחות על עמידה בציפיות, או טוב יותר, ועולות במסחר המקדים לפתיחה של הבורסה עצמה. הבחירות אצלנו הניבו הפתעה גדולה בדמותו של יאיר לפיד, ותנועתו, אבל עד רגע זה אין שינוי תפיסתי לגבי הביטחון "המוחלט" לגבי חזרתו של בנימים נתניהו לכיסא של ראש הממשלה.

הדשדוש הרחב בדולר-שקל נמצא עכשיו במלוא עוצמתו, כי עכשיו המטבע האמריקאי נמצא בין שיא של 3.75 ותחתית של 3.70, ללא יכולת החלטה לנוע מעבר לגבולות אלו. במידה והוא ירצה לעשות זאת כלפי מעלה היעדים מעלה נמצאים ב-3.75, 3.791, 3.849, ו-3.875, לעומת זאת, כלפי מטה היעד המיידי נמצא כאמור ב-3.701.

 

 

בברכה ובהצלחה רבה,

משה שלום

 

ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל

ומנתח שווקים פיננסיים

 

אינני יועץ מורשה, אלא מנתח שווקים פיננסיים בלבד. מובהר ומודגש כי האמור באימייל זה אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע באימייל זה אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע באימייל זה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הכתוב - הינו על אחריות הקורא בלבד.

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.