הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 30.11.2011 - מאת משה שלום FXCM

סקירת מט"ח יומית 30.11.2011 - מאת משה שלום FXCM

משולש הזהב

 

מתחילת הבוקר ראינו שלושה אירועים חיוביים:

 

-          הבנק המרכזי הסיני הקל על דרישת הרזרבות מן הבנקים המסחריים.

-          פעולה מתואמת בין כלל הבנקים המרכזיים החשובים בעולם להורדת עלות הדולר (Dollar Swap) ב-0.5%.

-          שיפור משמעותי בנתוני התעסוקה של המגזר הפרטי בארה"ב.

 

אם תוסיפו על כך את הכנסת ה-IMF, בצורה רצינית, כצינור מממן במשבר האירופי, תקבלו מאמץ מתואם, רב-יבשתי, ובהחלט מתוזמר להפליא, לשפר את האווירה ולתת ביטחון לשווקים שה"מבוגר האחראי" חוזר לזירה.

 

שלושת הגורמים הצליחו להעלות בכ-4% את החוזים על ה-S&P. נדע אם יש כוח מספיק לצעדים האלו לבסס את ה"ראלי סוף שנה" רק כאשר שלב כיסוי השורטים (שיתחיל היום ברצינות) יסתיים.

 

הסקירה של הבוקר:

 

משימה בלתי אפשרית

 

"משימה בלתי אפשרית", חוץ מהיותה סדרה טלביזיה מיתולוגית, ואוסף סרטי אקשן מעניינים, היא גם מצבה של הכלכלה במדינות המפותחות. כך תיאר כלכלן בכיר מבנק HSBC את הדילמה של קובעי המדיניות: חוב הדורש צנע כנגד דרישות הבאות מן הציבור בדבר אבטלה גדלה, אינפלציה גוברת ועלות מימון מרקיעה שחקים הבאה כתוצאה מעליית התשואות באג"ח הממשלתי.(יש לזכור שאג"ח ממשלתי תמיד קבע את עלות הכסף הרבה יותר מאשר צעדי בנקים מרכזיים המשפיעים בעיקר על המוסדות הפיננסיים.)

 

ככל שהמשבר ממשיך, אנו מתחילים לראות שנותרת תמיד רק אפשרות אחת, והיא מסלול השחתת המטבע, וכיסוי החובות על ידי הדפסה יש מאין. זהו הפתרון הקל והזמין ביותר, ולכן היחיד שהפוליטיקאים בסופו של דבר מחליטים עליו. אני מתחיל לחשוב שאולי אנגלה מרקל, וגרמניה כאומה, חושבים אחרת. אם כן, תהדקו חגורות ותחזיקו חזק.

 

קשה להיות אופטימי בימים אלו. כאשר אנו שוב רואים את הבדלי הקצב בין מעשיהם של הפוליטיקה האירופית, ומה שעושה השוק שם, התבשרנו אתמול על הורדה גורפת של הבנקים האמריקאיים מצד S&P. כאשר מניית בנק אוף אמריקה נושקת ל-5$ (סף חשוב למשקיעים מוסדיים), וכאשר עומד ברקע עוד מהלך של Stress Test בהם מצד הפד, הורדה זו לא יכלה לבוא בעיתוי גרוע יותר. הערכה חדשה זו של המערכת הבנקאית בארה"ב גרמה למחיצה מיידית של האופטימיות המגיעה מן המקרו-כלכלה, ומן הצריכה הסבירה סביב חג ההודיה. יכולנו להרגיש את אנחת הייאוש אפילו בקולם של סוחרי הרצפה בשיקגו.

 

למרות כל הרקע המעיק הזה, שוק המניות (S&P500) הצליח לסיים בכול זאת בירוק, והראה חוזק יחסי לא קטן בכך. האם נכנסנו לשלב שבו כל חדשה טובה מקפיצה מעלה, וכל חדשה רעה רק מייצרת אדישות ודשדוש? אנחנו לא יכולים להיות בטוחים עדיין, אבל ראינו סימן ראשוני לכך אתמול.

 

דולר-שקל:

 

היורו מייצר משולש מתכנס מדשדש רחב סביב תחום ה-1.33, וכך אנו מקבלים משולש מתכנס בדולר אצלנו סביב 3.78-9. הוא עדיין גבוה, כמו שיורו עדיין נמוך, ביחס לתנועת המחיר האחרונה. יש לזכור ששינוי כיוון מהותי קורה רוב הזמן לאחר זמן התבססות כלשהו. יש עדיין הרבה מאוד שחקנים פונדמנטליסטים אשר אינם מוכנים לקבל את המטבע האירופאי ברמות מחיר גבוהות יותר, וכך ייסחר השקל גם הוא.

 

רמות התמיכה החשובות לציון הן: 3.76, 3.73 ולאחר מכן 3.67. לעומת זה, מעבר מעל 3.81 יפתח את המסלול ל-3.82 ולאחר מכן ל-3.88. המשבר באירופי יקבע כנראה את המהלך הרבה יותר מאשר מעשיו של סטנלי פישר שלנו.

 

משה שלום

ראש מחלקת המחקר - FXCM

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.