הוסף למועדפים שלח ל-WhatsApp שלח לחבר
שתף את חבריך בפייסבוק בדף זה
שוק ההון >> מסחר במט"ח >> סקירת מט"ח יומית >> סקירת מט"ח יומית 8.5.2012 - מאת משה שלום FXCM

סקירת מט"ח יומית 8.5.2012 - מאת משה שלום FXCM

עוד לילה לבן

 

לפוליטיקאים שלנו לא היה לילה קל אתמול. למעשה לרובם, הוא היה לבן כסדין. תחילה, דרמת קביעת תאריך הבחירות, והופ, סיבוב פרסה בדמות של ממשלת אחדות לאומית. "פוליטיקה היא אמנות האפשר" אמנם, אבל תרגיל אקרובאטי כזה לא נראה במקומותינו די הרבה זמן.

 

ממצב של חוסר וודאות עתידית (יחסית קרובה) לגבי אופי הקואליציה הבאה, עברנו למצב של יציבות יצוקה בסלע. מעל 90 חברי כנסת תומכים בממשלה (!!). ומה עושים עם זה? הרבה תוכניות יש בהסכם הקואליציוני הזה, אבל לעניינו הפיננסיים אזכיר רק דבר אחד שהוא יהיה כנראה המשפיע ביותר לגבי הדולר-שקל, שוק המניות והכלכלה הישראלית בכלל.

 

ממשלה כה בטוחה בקיומה יכולה להעביר תקציב כואב ומרסן יותר, מאשר ממשלה העומדת לבחירה בקרוב. במיוחד כאשר מדובר בקיצוצים של עשרות מיליארדי שקלים, כפי שכבר האוצר מבשר לנו שנדרש על מנת לעמוד ביעדי הגרעון. באירופה קורים לזה Austerity, אבל כאן מדברים על מדיניות תקציבית אחראית.

 

חברות הדירוג יהיו מאוד מרוצות, וכך גם שוק ההון, בכל רבדיו. אם נסתכל על המטבע שלנו כמייצג במידה מסוימת את הכלכלה, אין ספק שההתפתחות הפוליטית האחרונה אמורה להיטיב עם השקל. ישראל הייתה זמן רב בעלת כלכלה טובה יותר מאשר הרבה מדינות OECD, וזה עזר מאוד להביא השקעות זרות לכאן, אשר גרמו לביקוש לא קטן של השקל.

 

יציבות ממשלתית, עמידה ביעדים מקרו כלכליים, והישארות בשלטון של ממשל ליברלי כמו שלנו, כל אלו רק יכולים להמשיך את התפיסה, שלפנינו תקופה טובה עבור השקל. ההסתייגות כמובן באה מן ההשפעה של מה שקורה בחו"ל לדולר בכלל, אבל ייתכן מאוד שהגורם המקומי שציינתי לעיל יצליח לאזן אפילו עלייה מסוימת של הדולר העולמי מול היורו, היין והסטרלינג. 

 

 

בברכה ובהצלחה רבה,

 

משה שלום

 

ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל

ומנתח שווקים פיננסיים

 

אינני יועץ מורשה, אלא מנתח שווקים פיננסיים בלבד. מובהר ומודגש כי האמור באימייל זה אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע באימייל זה אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע באימייל זה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הכתוב - הינו על אחריות הקורא בלבד.

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>

צור קשר

מלאו פרטיכם ונציגינו ישוב אליכם בהקדם. צור קשר – 072-3340726

הנני מסכים לקבל פרסומים וסקירות לפי חוק התקשורת >>
סוחר בוול סטריט ? משלם יותר מסנט למניה ? בוא לגלות את המבצעים החמים שלנו

הרשמה לניוזלטר

חדש באתר

 

כל הזכויות שמורות © 2010 לחברת בסט-טריידר Best Trader  | כתובת לדואר: ת.ד 5864 הרצליה | 072-3340747 | מפת אתרתנאי שימוש | אזהרה |  תקנון דיוור | החלפת קישורים

Best Trader בגוגל +

הנני מאשר ומסכים כי הפרטים הנ"ל ישמשו את חברת Best Trader לצורך שליחת ו/או העברת מידע בדואר אלקטרוני על קורסים, אירועים ופעילויות שמתקיימות על ידי חברת Best Trader, וכי בכל עת אוכל לבטל את הסכמתי זו ע"י שליחת הודעה.